Go to content
Inquiries
News Releases

Nano One Announces Results of Annual General Meeting

All matters presented for shareholder approval at the Meeting were approved.

Share this article:

version en Français

Vancouver, Canada (TSX: NANO) (OTC: NNOMF) (Frankfurt: LBMB) (the “Company”), a clean technology company with patented processes for the low-cost, low-environmental footprint production of high-performance cathode materials used in lithium-ion batteries, is pleased to announce the results of the annual general meeting of shareholders adjourned July 26, 2022, and reconvened today in Vancouver, British Columbia (the “Meeting”).

A total of 24,138,258 common shares were represented at the Meeting, representing 25.25% of the total issued and outstanding common shares of the Company.

All matters presented for shareholder approval at the Meeting were approved, as follows:

a)    Increase the number of directors to seven (7);
b)    Election of the directors of the Company for the ensuing year; and
c)    Appointment of Davidson & Company LLP as Auditors of the Corporation for the ensuing year and authorizing the directors to fix their remuneration.

Election of Directors

The seven nominees listed in the Company’s management information circular dated June 17, 2022, were elected directors as set out below:

Nominee

% For

Votes Withheld

% Withheld

Appointment of Davidson & Company LLP as Auditors of the Corporation for the ensuing year and authorizing the Directors to fix their remuneration.

24,114,254

99.90

24,004

0.10

Detailed voting results for each of the matters voted on at the meeting will be available for viewing on SEDAR at www.sedar.com.

About Nano One

Nano One® Materials Corp (Nano One) is a clean technology company with a patented, scalable and low carbon intensity industrial process for the low-cost production of high-performance lithium-ion battery cathode materials. The technology is applicable to electric vehicle, energy storage, consumer electronic and next generation batteries in the global push for a zero-emission future. Nano One’s One-Pot process, its coated nanocrystal materials and its Metal to Cathode Active Material (M2CAM®) technologies address fundamental performance needs and supply chain constraints while reducing costs and carbon footprint. Nano One has received funding from various government programs and the current “Scaling of Advanced Battery Materials Project” is supported by Sustainable Development Technology Canada (SDTC) and the Innovative Clean Energy (ICE) Fund of the Province of British Columbia. For more information, please visit www.nanoone.ca

Company Contact:
Paul Guedes
info@nanoone.ca
(604) 420-2041

Back to English

Nano One annonce l’ajournement de l’assemblée générale annuelle

Le 2 août 2022

Vancouver, Canada. Nano One® Materials Corp. (TSX: NANO) (OTC: NNOMF) (Frankfort: LBMB) (« Nano One », ou la « société »), une entreprise de technologie propre dont les procédés brevetés permettent de produire, à coût modeste et en laissant une faible empreinte écologique, des matériaux cathodiques de haute performance utilisés dans les batteries lithium-ion, annonce que le quorum requis n’était pas atteint pour délibérer lors de l’assemblée générale annuelle des actionnaires qui s’est tenue aujourd’hui à Vancouver, en Colombie-Britannique (l’« assemblée »).

Un total de 24 138 258 actions ordinaires étaient représentées à l’assemblée, soit 25,25 % du total des actions ordinaires émises et en circulation de la société.

Toutes les questions soumises à l’approbation des actionnaires lors de l’assemblée ont été approuvées, comme suit :

a)    Augmentation du nombre d’administrateurs à sept (7);
b)    Élection des administrateurs de la société pour l’année à venir;
c)    Nomination de Davidson & Company LLP comme vérificateurs de la société pour l’année à venir et autorisation des administrateurs à fixer leur rémunération.

Élection des administrateurs

Les sept candidats figurant dans la circulaire d’information de la direction de la société datée du 17 juin 2022 ont été élus administrateurs comme indiqué ci-dessous :

Candidat

24 114 254

99,90

0,10

Les résultats détaillés du vote pour chacune des questions soumises au vote lors de l’assemblée pourront être consultés sur SEDAR à www.sedar.com.

À propos de Nano One

Nano One Materials Corp (Nano One) est une entreprise de technologie propre possédant un procédé industriel breveté, évolutif et à faible intensité de carbone qui permet de produire à coût modeste des matériaux cathodiques pour les batteries au lithium-ion de haute performance. Cette technologie s’applique aux véhicules électriques, au stockage d’énergie, à l’équipement électronique grand public et aux batteries de nouvelle génération, dans le cadre de la campagne mondiale pour un avenir carboneutre. Le procédé de synthèse monotope (One-Pot) de Nano One, son procédé de fabrication de nanocristaux enduits et sa technologie M2CAM (matériau actif métal-cathode) répondent aux besoins fondamentaux de performance et aux contraintes de la chaîne d’approvisionnement tout en réduisant les coûts et l’empreinte carbone. Nano One a reçu des fonds de divers programmes gouvernementaux pour mener à bien ses activités. Son projet de recherche sur les matériaux de pointe de batterie (Scaling of Advanced Battery Materials Project) est financé par Technologies du développement durable Canada (TDDC) et l’Innovative Clean Energy (ICE) Fund de la Colombie-Britannique. Pour plus de renseignements, visitez le site Web suivant : www.nanoone.ca

Contact de la société :
Paul Guedes